Cartagena, 231 – 239 Barcelona. — 934 351 010escola@tabor.cat

El dia a dia

LA REBUDA

L’escola s’obre a les 9 h del matí.  Insistim amb la importància d’arribar a l’hora a l’escola per tal de no entorpir les activitats que es donen ja en aquesta primera hora.

DURANT EL DIA

A educació infantil comencem el dia amb les entrades relaxades. Quan els nens i nenes arriben a les aules es troben amb diferents propostes de joc que deixa la mestra preparades, i que van canviant cada setmana. Comencen amb els hàbits de treure’s abric i motxilla, i un cop han fet això comencen a jugar lliurament. Durant aquesta mitja hora els nens i nenes s’organitzen i cadascú va fent al seu ritme. Això també permet que la mestra es pugui dedicar de forma més individualitzada a saludar, escoltar i a cobrir les necessitats que pugui tenir cadascú.

 

Després d’aquesta mitja hora d’entrades relaxades, s’inicia el dia amb la rotllana. En aquest espai es treballen molts aspectes relacionats amb el llenguatge oral, amb el matemàtic, amb les emocions, amb les vivències… És en aquest moment, on entre tots, a través de pictogrames van penjant les activitats que realitzaran durant el dia. Això dóna molta seguretat als més petits perquè els ajuda a estructurar el dia i a saber que és el que vindrà després.

Al llarg del dia també s’ha establert un espai on es potencia la lectura. Poden ser contes explicats per les mestres o els alumnes,  poemes, endevinalles, anar a la biblioteca… Pensem que fer de la lectura un hàbit diari és molt important. Les actituds que els nens i nenes manifesten envers els llibres i la lectura en general no apareixen, ni es configuren, d’un dia per altre. Es conformen amb el temps i a partir de les experiències en què la lectura i els llibres n’han estat protagonistes en els entorns familiar, social i escolar. Per això la freqüència, la intensitat i el sentit amb què es visquin les activitats al voltant de la lectura aniran conformant el sentit de les actituds lectores.  Pensem que destinar un temps al llarg del dia aquesta tasca és del tot necessari. Animem a la lectura, apropem els llibres als alumnes i els ajudem a fomentar l’afecte envers  aquestes.

 

 

A primària, l’organització és per horaris de matèries. A cada hora els nens i nenes tenen les assignatures marcades en el currículum.

    

Per tal de promoure el gust per la lectura, dos dies a la setmana tot l’alumnat d’educació primària disposa de mitja hora de lectura. Aquesta lectura és lliure i es realitza  en diferents espais de l’escola que poden escollir.

LA SORTIDA

La porta d’educació infantil s’obre a les 16.20 h, moment en què les famílies pugen a la classe a recollir els seus fills/es.

La porta principal de l’escola s’obre a les 16.30 h, moment en què surten els alumnes de primària