Cartagena, 231 – 239 Barcelona. — 934 351 010escola@tabor.cat

Racons de Colors (EI / CI)

La idea de fer aquests racons neix arrel de la inquietud de les mestres d’educació infantil I cicle inicial per encetar una organització i una manera diferent de treballar.

Aquests racons de temàtiques variades permetran que els/les nens/es experimentin, investiguin i aprenguin, propiciant l’estímul que pot suposar per a tots ells el fet de fer una activitat amb grups heterogenis en quant a l’edat, això els facilitarà una millor coneixença i comunicació, afavorint la interacció, cooperació i col·laboració entre ells.

Objectius que pretenem aconseguir amb aquesta activitat::

  • Potenciar el treball en grup i l’aprenentatge cooperatiu.experimentacio
  • Aprendre mitjançant el joc i l’experimentació.
  • Fomentar els hàbits d’ordre i l’actitud investigadora.
  • Afavorir l’atenció a la diversitat i el respecte maduratiu de cada infant.
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Prendre consciència de l’espai i del temps.
  • Afavorir l’autonomia dels infants.
  • Ser capaç d’explicar les vivències que han experimentat durant les sessions.

 

Racons EDUCACIÓ INFANTIL

  • 1,2, 3 Mat: a través de quatre propostes manipulatives, els infants s’endinsaran en el món de les matemàtiques treballant la numeració, la seriació i la geometria.
  • Els Escrivans: propostes de traç amb diferents materials que apropen als nens i nenes a l’escriptura.
  • Parlem: Afavorir la conversa espontània a través de contes, titelles i imatges amb la finalitat de comunicar-se.
  • Els Artistes: A través de diferents propostes artístiques ens expressem lliurement.
  • Llum i color: la finalitat d’aquest racó és conéixer les propietats de la llum i experimentar amb ella a través de la taula de llum, d’ombres i de diferents materials fluorescents.
  • Fer i desfer: adquirir destreses amb les mans per tal d’afavorir el desenvolupament de la psicomotricitat fina.
  • Els Arquitectes: Treballem el volum utilitzant diferents materials.
  • Mou-te: Treball del cos a través de l’expressió corporal, jocs tradicionals i danses.
  • Qui sóc: Jugar per plaer i agafar diferents rols a través del joc simbòlic.

 

Racons CICLE INICIAL

  • Tabhort: En el racó de l’hort els infants són els encarregats de tenir cura de l’hort de l’escola, així com també aprenen a fer planter i compost. Lligat al compost reflexionen sobre els residus i el seu impacte en el medi ambient.
  • Geometria experimental: Desenvolupem les habilitats matemàtiques i el nostre enginy amb el Tangram i el Katamino. Combinant les seves peces trobem múltiples figures i/o construccions. Classifiquem cossos geomètrics partint de diferents objectes reals. Els reproduïm, utilitzant canyes i escuradents.
  • Outdoor games: pretenem donar a conèixer nous jocs perquè l’alumnat hi pugui jugar en el seu temps lliure. També potenciem l’activitat física i el moviment i l’expressió i la comprensió en llengua anglesa.
  • Experimentació i Construcció: fem hipòtesis, investiguem, experimentem i ens enfrontem a reptes científics i constructius. Ens enriquim amb les idees dels companys i companyes.
  • Pervertim els contes: Treballem l’àmbit lingüístic i l’artístic. A partir de narracions tradicionals transgredim els contes populars, canviant-ne algunes parts, i els representem col·lectivament.
  • Expressió corporal: Potenciem l’expressió corporal i la interpretació com a eines per gestionar emocions i expressar idees. A través de diverses dinàmiques comencem a aprendre a dir coses amb el cos i a traduir missatges des de les nostres idees i paraules, a moviment.
  • Festivals: Acostem les tradicions anglosaxones, els seus orígens i les seves maneres de fer, als infants, convertint-les en una manera més lúdica i atractiva per treballar la llengua anglesa.
  • Robòtica: Millorem l’orientació espacial a travñes dels robots Beebot, els quals també ens serveixen com a introducció al llenguatge de programació i la robòtica, tot veient-ne una aplicació directa.
  • Fotografia: Hem rebut l’encàrrec d’un fotògraf d’ampliar un dels seus llibres, “this equals that”. Amb aquesta feina entre mans, ens dediquem a explorar l’escola i mirar-la detalladament per poder trobar objectes, composicions i moments que ens serveixen per començar a desxifrar el llenguatge de les imatges.