Cartagena, 231 – 239 Barcelona. — 934 351 010escola@tabor.cat

FEM UNA PELI

Activitat engrescadora per a l’alumnat, portada a terme pel centre de recursos de l’Eixample, que consisteix en l’elaboració d’una petita composició audiovisual que els endinsa en la producció i l’edició de vídeos amb aquesta eina tant simple i intuïtiva, com és la tauleta digital.

Projecte que porten a terme els alumnes de 5è curs.

 

Primera fase: Elaboració de textos.

Cada nen i nena escriu un text narratiu, seguint les següents condicions:
– Ha de ser fàcil de convertir en pel·lícula.
– S’ha de poder rodar a l’escola.
– Han d’aparèixer uns sis personatges principals.
– D’aquests textos se’n trien 4 que es convertiran en pel·lícula

Segona fase: Fem els guions tècnics.

En Carles Pinar i el Sebastià Capella, els formadors del curs, ens ensenyen què és un guió tècnic i com s’elabora. Ens porten unes
plantilles per començar.

Tercera fase: Rodatge
Començarem el rodatge de les 4 pel·lícules de cada classe.  Abans d’això s’han hagut de repartir els rols del cos tècnic, s’ha hagut de preparar el vestuari i l’atrezzo i s’han hagut d’assajar les     primeres escenes. Rols tècnics previstos: 1 director/a, 1 encarregat d’atrezzo i suport a actors, 2 escaletes i claquetes, 2 càmeres. Cada grup de 6 dirigeix una pel·lícula i fan d’actors i actrius d’una altra.

Quarta fase: Edició i muntatge.

Durant els mesos de febrer i març, el Carles i el Sebastià ens ajudaran amb el muntatge.

Cada grup de 6 es divideix en dos grups de 3. Cada grup de 3 farà l’edició i el muntatge de la seva pel·lícula, de manera que obtindrem 2 versions finals de cada obra. L’alumnat haurà de decidir quines versions es presentaran al festival que se celebrarà cap a finals d’abril o principis de maig.