Cartagena, 231 – 239 Barcelona. — 934 351 010escola@tabor.cat

TALLERS DE COLORS

Tallers de Colors COMUNITAT DE MITJANS

  • Tabhort: En el racó de l’hort els infants són els encarregats de tenir cura de l’hort de l’escola, així com també aprenen a fer planter i compost. Lligat al compost reflexionen sobre els residus i el seu impacte en el medi ambient.
  • Experimentació científica: Experimentem, al laboratori de l’escola, amb l’aigua, la terra i a través de les construccions. Fem diferents experiments que ens permeten entendre aspectes de la natura que s’entenen molt millor a través de l’experiment i la vivència.
  • Fairy Tales: El taller “Fairy tales” treballa una introducció a les arts escèniques aplicades a l’aula a partir d’una proposta del Teatre Nacional de Catalunya. Fem un seguit d’activitats variades i motivadores utilitzant el català i l’anglès com a llengües vehiculars.
  • Cuina: En aquest taller els nens adquireixen hàbits d’alimentació saludable i aprenen a cuinar senzilles receptes. Al mateix temps aprenen a seqüenciar el procés d’elaboració i en arribar a casa poder explicar els passos que cal fer. Alguns dels objectius que es volen aconseguir amb aquest taller és fomentar el treball en grup, la creativitat en la cuina, adquirir més autonomia per preparar àpats, per millorar l’autocontrol i l’autoestima, hàbits de neteja… Les receptes que portem a terme són fredes , com per exemple brotxetes de fruita, pa amb tomàquet i decorar magdalenes.
  • Art: aquest  taller tracta l’art contemporani com una aposta per entendre l’escola com un espai d’experimentació i  d’altres maneres d’aprendre.  Al llarg de les sessions (  fem recorreguts dins l’escola ) examinem la importància de crear contextos i  situacions per comprendre el que ens envolta. A través dels processos comunicatius,  dels diàlegs i de recerca anem aprenen a pensar, reflexionar i observar el nostre entorn.  Veurem que l’art contemporani és una eina que pot suscitar en el mestre i en l’alumne/a una nova mirada al món.
  • Toca-Toca: Experimentació del so que produeixen  els instruments de petita percussió i i reconeixement visual i sonor dels materials en què estan fets. Es treballen els continguts i les competències a partir de la improvisació i la creació de petits fragments musicals.
  • Àlbums il·lustrats: En aquest taller presentem i treballem els següents  àlbums il·lustrats :“El petit groc i el petit blau”  Leo Lionni“Els tres bandits” Tomi Ungerer“La onada” Suzy LeeA través de l’observació i l’anàlisi anem descobrint i expressant el què passa a cada pàgina. Ens aturem en cada pàgina, fem hipòtesis, analitzem els colors, la composició, el fons, expressions de les cares i tots els detalls que han de permetre un treball de lectura de la imatge realment creatiu. Després de la presentació de cada àlbum hi ha una proposta d’art.
  • Dansa: En el taller de dansa treballem el llenguatge corporal a través del gest i del moviment. La improvisació i l’exploració de les possibilitats de moviment són una part important per a què l’alumne/a desenvolupi la capacitat d’expressar i transmetre a través del propi cos. Els alumnes també aprenen danses populars i contemporànies.
  • Robòtica: En el taller de robòtica treballem amb els bee-bots i blue-bots que són una eina perfecta per iniciar-se en la programació i la robòtica fent activitats de seqüenciació, estimació i resolució de problemes d’una forma engrescadora i motivadora.També treballem amb diferents aplicacions a les tauletes tàctils que tenim a l’escola com el lightbot i fem una petita introducció al Scratch junior.
  • Fotografia: El racó de fotografia consisteix en solucionar reptes a través de la imatge. Intentem utilitzar la fotografia com a mitjà d’exploració de l’espai en el que convivim i per generar narratives i històries que ens permetin entendre l’escola d’altres maneres i ser conscient d’altres maneres de conèixer.
  • Let’s play outside: El taller “Let’s play outside” tracta de jocs tradicionals d’activitat física, que duem a terme al pati de l’escola. La llengua vehicular d’aquest taller és l’anglès i els infants han de reconèixer en aquesta llengua tan els materials que utilitzem com les indicacions i normes que han de seguir. Es promouen especialment la participació en equip i el gaudir jugant.

 

 

Tallers de Colors COMUNITAT DE GRANS

  • Taller Periodístic: En aquest taller ens endinsem en el món periodístic mitjançant la creació d’un informatiu audiovisual. Cada grup de tres o quatre infants s’encarregarà d’una secció passant per tots els passos (pensar el tema, cercar d’informació, fer entrevistes, gravar imatges, redactar el guió, gravar la notícia i editar-la).
  • Taller d’Escacs: Els escacs ajuden a millorar les habilitats matemàtiques,la concentració,la memòria,l’orientació espacial, la creativitat i el respecte.En aquest taller aprenem i practiquem el moviment de les peces amb activitats individuals, per parelles o en grup.I analitzem les diferents jugades sense oblidar el lema dels escacs:”Observo,  penso, jugo”.
  • Taller de Jocs i Reptes Cooperatius: Pensem que les activitats, els jocs i els reptes  cooperatius ben utilitzats, poden esdevenir un bon recurs didàctic per tal de generar en els nostres alumnes actituds solidàries, per a fomentar les relacions interpersonals dins del grup, per a promoure situacions en les quals es regulin els conflictes de forma col·lectiva, etc. Els jocs i reptes cooperatius impliquen la superació d’alguna meta col·lectiva on assolir-la depèn de que tots i cadascun dels participants poden aportar alguna cosa. Ningú guanya ni ningú perd. Tots hi guanyem. En aquest taller es plantegen als nens/es diferents jocs i reptes que han de superar juntament amb d’altres companys/es, per més tard, ser ells mateixos els qui inventin i proposin jocs i reptes per altres companys.
  • Taller de Robòtica: El taller de robòtica s’estructura en dos blocs de treball. Per una banda, ens endinsem dins el món del programari scratch, per tal d’aprendre mitjançant la superació de diferents reptes graduals les possibilitats del llenguatge de programació. I per altra banda, aprendrem a muntar i fer funcionar un robot LegoWedo 2.0 a partir dels coneixements apresos amb scratch per tal de realitzar un projecte final. Per a tot això, comptarem amb el suport d’un site sobre el taller que ens guiarà en tot moment en les diferents tasques a realitzar i ens servirà per penjar-hi els projectes realitzats.
  • Taller de Jocs Matemàtics: Des d’aquest taller ens plantegem dos grans objectius: gaudir jugant i potenciar el raonament lògic i el pensament matemàtic.A l’aula trobem una varietat de jocs força diferents entre ells, però amb una cosa en comú: tots exigeixen fer ús de la lògica matemàtica. Hi ha jocs d’estratègia, de càlcul, de geometria, de construcció, de cerca de patrons… Algunes de les propostes van acompanyades de petits reptes per superar (des de nivells senzills fins a nivells molt complexos) o d’algunes activitats que cal fer mentre es juga. Gairebé tots els jocs estan pensats per a dos o més participants i per a treballar de manera cooperativa. L’alumnat pot circular lliurement pels jocs amb dues condicions: no poden canviar de proposta fins que no s’han esforçat al màxim per superar el repte anterior i no poden repetir joc.
  • Taller d’Art: Mirem l’art des de la vessant científica, fem hipòtesis, calculem quantitats de pintura per arribar al color que tenim en ment i el representem en forma de fórmula química. L’anglès serà la llengua vehicular del taller seguint la metodologia AICLE (Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera). Practiquem diferents tècniques pictòriques i finalment, sabent com obtenir els colors que utilitzarem i quina tècnica ens anirà millor, pintarem un quadre.
  • Taller de Science: El taller de Science a la comunitat de grans s’imparteix en anglès seguint la metodologia AICLE (Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera). Durant aquests taller els alumnes han de superar un seguit de reptes que integren continguts de matemàtiques i ciència promovent el pensament crític la cooperació i l’autonomia de l’alumne. A més a més dona context a l’ús de la llengua estrangera incrementat així l’ús de la llengua a l’aula
  • Taller de Teatre: Al taller de teatre treballem competències pròpies de les dramatitzacions com l’expressió oral, la interpretació, la improvisació o el fet de saber moure’s per l’escenari i d’altres transversals com el respecte per la persona que actua o el treball col·laboratiu. El taller es divideix en dues parts: la primera part del taller està formada per les primeres cinc sessions. Són jocs i dinàmiques dirigides per donar recursos l’alumnat (eines per millorar en les competències esmentades anteriorment). Aquestes dinàmiques sempre van acompanyades d’una reflexió sobre la utilitat i necessitat d’aplicar aquests recursos durant els espectacles teatrals. La segona part del taller en canvi, està formada per tres sessions i aquí és l’alumnat qui prepara petites representacions (de manera autogestionada i incrementat el nombre d’alumnes en els grups a cada sessió) on han d’aplicar d’una manera adequada tots els conceptes i recursos treballats a la primera part del taller…
  • Taller de Betes i Fils: Al taller Betes i fils les noies i els nois aprendran alguns punts bàsics de costura i els aplicaran en la realització d’un petit projecte. Hi entren en joc alguns càlculs matemàtics, el disseny i l’aplicació d’un dibuix a la bossa i la pròpia confecció de la bossa. Se’ls proposa tres tipus de bossa: per a dur l’esmorzar; per a dur les sabatilles de sardanes (preferentment alumnat de 4t) i/o una funda per a la flauta. Els punts que treballen són: embastar, punt enrere, punt de festó i punt de cadeneta.