Seguint l’enfocament d’aprenentatge globalitzat i permetent la possibilitat d’escollir entre diferents propostes d’aprenentatge de caire lúdic i motivador, les propostes permeten a l’infant reforçar l’aprenentatge dels diferents llenguatges, el seu benestar emocional (la cura d’un mateix i de l’altre, l’autoconeixement i la regulació de les seves emocions) i el coneixement de les normes i habilitats socials per tal de millorar la convivència.
Aquests espais potencien l’autonomia dels infants a partir de les diferents propostes que els oferiran nous reptes i situacions de la vida quotidiana, adquirint normes i valors, empatia i col·laboració entre infants de diferents edats, I3, I4 i I5.
Les diferents propostes que s’ofereixen estan en constant revisió i s’adeqüen als gustos, necessitats i aprenentatges que considerem vitals pel seu benestar.
TALLERS DE COLORS
Els Tallers de Colors són una proposta organitzativa que afavoreix que els infants de 1r, 2n i 3r, puguin aprendre junts. Aquests propicien situacions d’aprenentatge per a què cada alumne/a pugui participar d’una manera activa, lliure i creativa. Són espais tranquils que respecten la diversitat i on es té en compte el ritme d’aprenentatge de cada nen i nena. Cada taller ofereix una gran varietat de propostes i de materials, que permeten obtenir una gran diversitat de respostes per part de tots els infants.
CAPSES D’APRENENTATGE
Les capses d’aprenentatge són propostes internivell de treball guiat i globalitzat que afavoreixen els aprenentatges d’una manera autònoma, transversal i cooperativa, en els cursos de 4t, 5è i 6è.
Cada capsa té com a eix vertebrador un contingut concret a desenvolupar, i alhora treballa diferents competències de manera transversal.
Les capses respecten la diversitat i tenen en compte el ritme d’aprenentatge de cada alumne/a, afavorint la investigació, la cooperació i l’aprenentatge entre iguals.